Ik heb geen conversie op mijn website
" ik heb weinig conversie op mijn website "
dit is een vraag die vaak gesteld wordt door onder andere (online) ondernemers, zzp-ers, professionals, etc. En ja, het is een echt een onderwerp wat tegenwoordig enorm belangrijk is, en dit gaat alleen maar belangrijker worden in de online wereld.
Je kan een expert een stuk laten schrijven over een bepaald onderwerp, maar dit zal door de meeste niet te begrijpen zijn, wellicht te veel vaktermen en afkortingen die wij toch niet begrijpen, al kan het een goed geschreven stuk tekst zijn.
Als je een stuk tekst op je website wilt plaatsen moet je ook eerst begrijpen wat neuromarketing en wat is copywriting is. Als dat duidelijk is, dan moet je gaan bepalen hoe je deze toepast op je website, in je mailings, in je blogs, in je social media posts etc.
Maar voordat we samen iets dieper in de materie stappen, wil ik je eerst de stappen uitleggen hoe ik deze blog is opgebouwd.
Deze blog is als volgt opgebouwd:
- Een (veel gebruikte) definitie van neuromarketing?
- Een (veel gebruikte) definitie van copywriting?
- Wat doet de organisatie Schrijven voor het Brein?
- Wat is mijn ervaring met de cursus?
- Conclusie
- Lees tip:Invloed - de 6 geheimen van overtuigen van Robert B. Cialdini
Een veel gebruikte definitie over neuromarketing:
Neuromarketing past de neurowetenschap met bijhorende onderzoeksmethoden (zoals hersenscans) toe op het gebied van marketing. Doel is producten en diensten beter te laten aansluiten bij behoeftes van consumenten en om marketingactiviteiten (bijvoorbeeld reclamecampagnes) effectiever te maken.
Een veel gebruikte definitie over copywriting:
Copywriting is het schrijven van wervende teksten (bijvoorbeeld webteksten, folders en slogans) voor commerciële doeleinden.
Wat doet de organisatie Schrijven voor het Brein?
Schrijven voor het Brein is een organisatie gespecialiseerd op het gebied van conversie optimalisatie met name copywriting (Wim van der Mark) en neuromarketing (Martin van Kranenburg).
Schrijven voor het Brein richt zich met name op de volgende doelgroepen:
- (Online) ondernemers
- (Online) marketeers
- (Online) communicatie professionals
- Studenten met een commerciële studie
Wie zijn Wim van der Mark en Martin van Kranenburg?
Wim van der Mark
behoort tot de top van Nederland als het gaat over copywriting en conversie optimalisatie.
Voor meer info over wie Wim van der Mark klik hier
Martin van Kranenburg
behoort ook tot de top van Nederland als het gaat over neuromarketing en conversie optimalisatie.
Voor meer info over wie Martin van Kranenburg is klik hier
Samen vormen zij een uniek duo, een mooie mix met beide decennia lange ervaring in Business to Consumer (B2C) en Business to Business (B2B) activiteiten in diverse branches, sectoren en niches met het vak copywriting en neuromarketing.
Wim als copywriting specialist en Martin als neuromarketing specialist. Zo doende hebben ze vorig jaar (2020), samen Schrijven voor het Brein opgericht, en samen hebben zij ook een mooie online cursus ontwikkelt.
Hoe toepasselijk heet hun training ook “ Schrijven voor het Brein ‘.
Quote van Martin van Kranenburg: “ Doen is leren “
Het doel van de training is, als je alles hebt afgerond, dat je teksten daadwerkelijk voor meer conversie gaan zorgen. Dus uiteindelijk meer sales, meer downloads, meer ingevulde opt-in pagina’s, betere landingspagina's, beter gevonden worden door en in Google, etc etc. En wie wilt dit nu niet he?
Want zoals de titel van deze blog al zegt,.. “ik heb weinig conversie op mijn website“ behoort na deze training tot het verleden.
Deze training is niet specifiek voor 1 doelgroep, de training kan je dus individueel gaan volgen, maar er bestaat ook de mogelijkheid om dit te doen in teamverband. Zowel Wim als Martin denken graag met je mee, wat voor jou / jullie de beste oplossing is als dat gewenst is.
Het doel van Wim en Martin is, dat iedereen in Nederland of Nederlands spreekt, goede en effectieve teksten kan schrijven met goede en effectieve neuromarketing technieken in verwerkt, zodat je conversie omhoog gaat.
De inhoud van de online training:
De cursus is in 5 modules opgedeeld:
- Module 1: Kruip in de huid van je lezer.
- Module 2: Breng structuur aan in tekst.
- Module 3: Kijk- en leesgedrag beïnvloeden.
- Module 4: Pas neuromarketing toe in tekst.
- Module 5: Eindredactie.
Module 1: Kruip in de huid van je lezer:
je begint met een duidelijke definitie van elk segment waarvoor je schrijft.
Module 2: Breng structuur aan in tekst:
voor structuur in tekst maak je duidelijke afspraken over beloftes en bewijs per segment.
Module 3: Kijk- en leesgedrag beïnvloeden:
je maakt doorlopend gebruik van Cialdini triggers in al je teksten.
Module 4: Pas neuromarketing toe in tekst:
je checkt aan de hand van de NeurmarketingCode je tekst en design voor maximalen conversie.
Module 5: Eindredactie:
je verwijderd alle overbodige tekst, en vervangt vage, zwakke, formele en passieve tekst.
Feit:
10% van de mensen leert door middel van trainingen / cursussen / events
20% van de mensen leert van collega’s vakgenoten en mensen in je omgeving
70% van de mensen leert door het gewoon te doen
Hier een Youtube video van Martijn van Tongeren van de IMU en Martin van Kranenburg van Schrijven voor het Brein over Conversie Optimalisatie.
Wat is mijn ervaring met de cursus?
Om te beginnen met hoe ben ik in contact gekomen met “ Schrijven voor het Brein?? “
Door de nieuwe social media app “ Clubhouse “ heb ik voor het eerst Martin van Kranenburg horen spreken in een room dat o.a. gehost werd door Martijn van Tongeren (mede eigenaar IMU).
Daar was dus Martin van Kranenburg zo spontaan en enthousiast aan het spreken over neuromarketing. Het was oprecht interessant en boeiend om te luisteren. Een echte expert aan het woord die het ook nog eens simpel kan uitleggen.
Zodoende ben ik naar de website gegaan van “ Schrijven voor het Brein “ en heb ik de investering gemaakt in de training “ Schrijven voor het Brein “ want ik had te weinig kennis van neuromarketing en copywriting en wilde meer over leren.
En toen,....
Je zelf aanmelden was makkelijk en snel, en binnen enkele minuten na inschrijving en betaling, kreeg ik de inloggegevens via de e-mail, om je account aan te maken. En na je account te hebben aangemaakt, kon je gelijk beginnen. in de online leden omgeving mijzelf even voorgesteld en gelijk gaan oriënteren waar alles staat enzo. En zelfs dat is makkelijk te vinden.
Dit geldt voor alle modules, het is een online training, waar of Wim van der Mark aan het woord is of Martin van Kranenburg. Je kan het zien als een webinar, alleen nu zie je ze niet, maar hoe je enkel hun stemmen.
Ik ben dan onlangs begonnen, maar de modules die ik heb gevolgd, de werkbladen die ik heb doorgenomen, zelfs al wat “ Persona’s “ ingevuld, en weer herhaald…… ik kan je echt zeggen dat het zo waardevol is en zo leerzaam. Ja, de trainingen zijn echt goed te volgen en zelfs na het herhalen leer ik weer nieuwe dingen omtrent neuromarketing en copy.
Conclusie:
Ook al was ik al enorm enthousiast over Martin van Kranenburg en Wim van der Mark voordat ik met deze training begon, de investering is het meer dan waard. Al doe je deze training alleen of samen met collega’s, je zult verbaasd staan en zijn, hoe simpel het eigenlijk is, maar daarom is het ook zo uitdagend om uiteindelijk alles te implementeren en regelmatig na testen te verbeteren. Vooral de 6 / 7 Cialdini’s principes, of de methode van Kahneman en tal van andere principes en modellen van experts. Dit alles wordt vertaald in een zeer goede en duidelijke trainingen van “ Schrijven voor het Brein “.
Ja, ik raad deze training aan iedereen aan, die een eigen website heeft, of op een communicatieafdeling werkt, alle (online) marketeers, alle (online) ondernemers en studenten die een economische en of commerciële studie aan het volgen zijn.
Want wie wilt er nu niet meer conversie, dus meer leads, dus meer sales, dus meer omzet.
Ben je overtuigd over de waarde van deze training, ben je bereid om te investeren in deze training, wil je goed converterende teksten schrijven? Of wil je meer info over " Schrijven over het Brein " ?
Ja?
Wil je meer horen van Martin van Kranenburg en Wim van der Mark, volg ze dan ook op Clubhouse. Ze hosten daar regelmatig rooms op de maandagen over Neuromarketing en Copywriting.
Lees tip:
Wat is verstandig als je de training “ Schrijven voor het Brein “ gaat volgen?
Bestel gelijk dan ook dit boek: " Invloed, de zes geheimen van overtuigen " van Robert B. Cialdini
Als er nog vragen zijn omtrent neuromarketing, copywriting, Schrijven voor het Brein, het boek Invloed - de zes geheimen van overtuigen van Robert B.Cialdini of wat dan ook. Laat gerust een reactie achter.
Succes met de Training.